martes, 9 de octubre de 2012

Analitzar blocs educatius

A la classe de GTIC vam fer una activitat basada en analitzar altres blocs educatius, dins dels que ens proposava el professor en una entrada en el bloc de gestió i informació. 
Vam haver de respondre unes determinades preguntes sobre el bloc, en les que es podia fer un anàlisi d'aquest.
Les preguntes que vaig respondre d'aquesta activitat sobre el bloc de l'Escola Enric Grau Fontseré de Flix (http://blocs.xtec.cat/ceipflix345/) són les següents:


  • Quins tipus de continguts hi ha publicats i en quin format (vídeo, audio, presentacions,....)
    En aquest bloc hi ha publicat imatges, presentacions  de fotografies (guardades al picassa), activitats a través de l’ordinador...


  • Com encaixa amb les diferents classificacions que trobem al llibre: Tipus de bloc, activitat que s’hi desenvolupa, interaccions possibles,...
    Aquest bloc d'escola mostra les diverses activitats que fan els alumnes


  • Qui els publica?
    És un bloc d’escola, on cada tutor de cada classe ajuda a l’alumne/a per fer les entrades al bloc. Són activitats fetes a classe.


  • Hi ha alguna estructura en el bloc? Categories, etiquetes, menús...
    Hi ha menús, etiquetes, RSS, enllaços d’articles, blocroll.
    El bloc està classificat per cursos i tipus d’entrada. També ens mostren els articles recents i es poden cercar els articles segons les categories.

  • Com són les entrades?
    Les entrades són publicades amb un títol resum de l'activitat o de l'article, ens mostra un petit text on explica en primera persona l'activitat acompanyada d'un vídeo de fotos o només una foto.
  • Hi ha comentaris?
    Sí, hi ha comentaris però són més que res publicitaris, és a dir, que comenten per escampar la seva web o bloc per altres llocs.

  • A qui va dirigit?
    A qualsevol públic que vulgui visitar la pàgina, ja sigui algun altre mestre interessat, un pare d'algun alumne/a de l’escola...

  • Hi ha blocroll?
Sí, hi ha blocroll dels blocs i webs dels companys de feina, entre d’altres.



Finalment, faré una petita conclusió dels objectius que he aconseguit amb aquesta activitat: he aprés a analitzar un bloc i a fixar-me en el més important. Per altra banda, no sabia que moltes escoles feien ús de blocs per comunicar o informar el com i què es treballa en el centre i que facin un seguiment del recurs tecnològic com és el bloc. 
Autor: Cortega9
De Wikimedia Commons



No hay comentarios:

Publicar un comentario