És un programa dissenyat per a fer presentacions pràctiques amb text esquematitzat, fàcil d'entendre, animacions de text i imatges, imatges predissenyades o importades des d'imatges de l'ordinador."
EXTRET DE VIQUIPÈDIA
José R. Alonso |
- Té formes de crear i compartir presentacions dinàmiques
- La seva capacitat de so i visual ajuda a captar l’atenció
- Permet treballar de manera simultània amb altres persones
- Pots penjar la teva presentació on-line i tenir-ne accés a qualsevol lloc
- Es transmet l’objectiu principal de la presentació, sempre que s’utilitzi correctament
- El text ha de ser mínim, però l’essencial per complementar el nostre text
Actualment, en moltes classes es troben sessions
senceres on el professor es dedica a parlar, o a llegir, amb una diapositiva al
darrera plena de text.
Els avantatges d’utilitzar de manera
tradicional les presentacions són:
- El públic veu una guia del que s’està dient, dels temes claus o de l’esquema principal
- Permet incorporar imatges il·lustratives
- Permet crear esquemes per entendre-ho millor
- Es poden inserir imatges, sons, vídeos, animacions...
- El públic, si perd el fil, pot ajudar-se amb la presentació
- Els colors i formes ajuden a transmetre el significat o emocions del discurs
- Si hi ha massa informació a les diapositives no es pot llegir amb claredat
- L’orador, en el cas anterior, es limita a llegir el text en pantalla
- Els colors i les formes que hi trobem tenen un mal ús i donen una mala estètica
- L’abús dels elements multimedials crea malestar
- Si el sistema de l’orador és dolent, el públic reaccionarà amb mostres d’avorriment o cansament
- Els efectes poden captar massa l’atenció del públic
- Es crea un doble discurs: la informació que rep el públic de l’orador i la de les diapositives
Propostes de com utilitzar el power point en un futur com a mestre:
- Utilitzar una diapositiva per a realitzar preguntes i crear uns enllaços amb les respostes correctes.
- Podem cometre errors de manera intencionada i que els alumnes hagin de trobar la solució.
- Utilitzar el PowerPoint com a pissarra i construir-lo entre tota la classe.
- Utilitzar animacions, sons i vídeos (elements multimedials).
- Quan posem texts llarg que siguin perquè els oients el llegeixin sense que l’orador expliqui altres coses alhora.
- Fer anàlisis d'algun text mitjançant el PowerPoint.
No hay comentarios:
Publicar un comentario